подводник

Igor Ostapenko

Участник АК
Регистрация
30 Окт 2007
Сообщения
15,258
Реакции
654
Адрес
ישראל
В Еврейском музее Берлина хранятся награды Max Haller .
Два его брата погибли в войне , а он выжил и вернулся домой .
В 1933 году уехал в Палестину и служил в британском флоте ( скорее всего торговом , надо будет уточнить )
С 1947 - в израильском флоте (опять-же пока не знаю в каком)
 

Вложения

  • Max Haller Medaille.jpg
    Max Haller Medaille.jpg
    110.8 KB · Просмотры: 636
медаль турецкая .
а вот какая награда висела после австрийской Храбрости ?
 
Насколько я помню по турецкому статуту к "Железному полумесяцу" ,для ношения на колодке, полагалась лента, а так как сам он на заколке, то носилась только лента. :drinks:
 
Насколько я помню по турецкому статуту к "Железному полумесяцу" ,для ношения на колодке, полагалась лента, а так как сам он на заколке, то носилась только лента. :drinks:

Совершенно верно! :drinks:
Лента "Железного полумесяца" на колодке.
 
Турецкая ЛАЙАКАТ в золоте или мне кажется ?
 
Несколько раз видел на ленте прикрепленную миниатюру и даже полноразмерный орден.
 
В Еврейском музее Берлина хранятся награды Max Haller .
Два его брата погибли в войне , а он выжил и вернулся домой .
В 1933 году уехал в Палестину и служил в британском флоте ( скорее всего торговом , надо будет уточнить )
С 1947 - в израильском флоте (опять-же пока не знаю в каком)

ссылка на сайт музея
http://www.jmberlin.de/main/EN/03-Collection-and-Research/00-LPdetails/haller-orden-content.php
 
http://www.jmberlin.de/1933/en/2013...llers-qualifications-as-a-maritime-machinist/

One month before immigrating to Palestine, Max Haller (1892–1960) applied to the Department of Trade, Shipping and Commerce for this “Certificate of Qualification as a Maritime Machinist I” It certified that he was authorized to work as a chief engineer on a variety of ships: all engine-driven vessels making coastal, short or marine fishing voyages, steam- and engine-driven vessels with a capacity of up to 2000 hp, and auxiliary-powered sailing vessels on long-distance voyages. Furthermore, he was qualified to work as a machinist on all engine-driven ships making costal, short and medium-range voyages, as well as on all vessels with an engine capacity of up to 6000 hp on long-distance voyages.
Max Haller had already served as a machinist during the First World War, on both warships and submarines. From 1909 to 1911 he completed training in engineering, shipbuilding, boiler-making and mechanics at the Vulkan shipyards in Hamburg and afterward served in the merchant navy. He received many medals during the war, including the Iron Cross First and Second Class, the Submarine Insignia, the Austrian Silver Medal for Bravery, the Liyakat Medal and the Gallipoli Star of the Ottoman Empire.
After the war, Haller became a plant manager at the R. Dahl machinery factory in Berlin. In 1930 he went into business for himself, opening an electric and radio shop in the Schöneberg district of Berlin. On 1 April 1933—the day of the nationwide boycott of Jewish businesses in Germany—he displayed his war medals in the shop window. However, he had already understood the wider significance of the developments taking place in his country. A longstanding member of the Association of Jewish Engineers for the Technical Development of Palestine, he left Germany with his wife and two daughters in early September, taking his certificate of qualification with him.
 

Вложения

  • image.jpg
    image.jpg
    209.1 KB · Просмотры: 436
Сверху